Jak przygotować swój biznes do... wakacji?

www.osmpower.pl
Wakacje już są faktem! :) Poniżej przedstawiam kilka rekomendacji na to jak jeszcze bardziej efektywnie takowy wyjazd zorganizować, szczególnie jeśli PROWADZI SIĘ WŁASNĄ FIRMĘ! :)

Przed podjęciem decyzji jak zorganizować wyjazd, warto zastanowić się nad elementami, o które musimy zadbać.

Co za tym idzie – kto poświęci cenne minuty, a często i godziny na znalezienie odpowiedniego:
• przelotu (szczególnie jeśli ma to być lot z przesiad- kami, upolowany po okazyjnej cenie);
• zakwaterowania;
• lokalnego transportu (chodzi tu o efektywną kolejność spotkań tak, aby nie trzeba było przedzierać się w godzinach szczytu, z jednej części miasta na drugą, mając na to 15 minut).

1. Organizowanie wyjazdu samemu.

To opcja, która pozwala w pełni dopasować grafik wyjazdu do naszych potrzeb, upodobań i gustów.
Jednak konsumuje bardzo dużo czasu.
Jeżeli wartość twojego czasu jest mniejsza niż oszczędności, jakie możesz uzyskać dzię- ki temu, że „posiedzisz w necie”, przeszukując korzystne oferty promocyjnych przelotów, nie powinno być mowy o delegowaniu tego na zewnątrz.

Organizacja wyjazdów samemu daje również ten charakterystyczny dreszczyk emocji, bo jesteśmy zdani na siebie i nie będzie możliwości przerzucenia odpowiedzial- ności na kogoś innego w momencie, np. „zabookowania” niewłaściwego lotu.
Daje nam też szansę, aby zaplanować tylko niezbędne elementy wyjazdu, np. przeloty, a część elementów podróży pozostawić spontanicznym decyzjom na miejscu, jak na przykład wybór miejsca noclegu lub długość pobytu w określonych destynacjach.
Jeśli jednak zauważysz, że nie warto tracić twoich cennych minut, które mógłbyś poświęcić alternatywnie np. na sprzedaż, zarabianie czy rozwój biznesu, to czas na to, aby delegować tego typu czynności na dwie poniższe opcje.

2. Biuro podróży

Sprawdza się szczególnie wtedy, jeżeli zależy ci na tym, aby mieć wszystko zorganizowane od A do Z. Jest to opcja zazwyczaj najdroższa, ale jak już wcześniej zauważyliśmy, rozważamy ją tylko wtedy, gdy twój czas jest bardziej wartościowy, niż koszt zorganizowania wyjazdu przez biuro.
Sprawdza się ono również, jeżeli mówimy o wyjazdach na misje gospodarcze do odległych krajów, w których je- steśmy po raz pierwszy i wymagane jest to, aby w pełni wykorzystać czas. Szczególnie jeśli musimy pokonać tysiące mil, a czasu na załatwienie spraw mamy niewiele.

3. Asystentka/asystent

Według mnie jest to opcja dla tych osób, które latają permanentnie, a dodatkowo ich kalendarz jest prowadzony również przez asystentkę. Znam asystentów, którzy są absolutnymi „wymiataczami” w zakresie wynajdowania lotów za złotówkę, czy też bonów rabatowych do pięcio- gwiazdkowych hoteli. Nie jest to jednak standard, a raczej wyjątek od reguły.

Często współpracują z zaprzyjaźnionymi biurami/ przewoźnikami, dzięki czemu organizacja przebiega zazwyczaj bardzo sprawnie i jeszcze bardziej się poprawia wraz z każdym kolejnym wyjazdem.

Jeśli znalazłeś w powyższym poście wartość dla siebie lub Twoich bliskich to zapraszam Cię do lektury "Przedsiębiorcy w podróży", w której rozprawiliśmy się Z KAŻDYM wyzwaniem... przedsiębiorcy w podróży!:)

Bon voyage! :)
Trwa ładowanie komentarzy...